28 Eylül 2009 Pazartesi

Sonbahar'a Hastalıkla Başladık

Cumartesi eve döndüğümde burun akıntısı baya bir başlamıştı ama keyfi yerinde yemesi iyiydi ateşi de yoktu gene atom karınca gibi ordan oraya geziyordu. Ama pazar sabahı biraz balgam kaynaklı öksürük olunca hemen randevu aldım doktordan ve saat 3 de muayene için gittik. Doktor güzelce bir tarama yapıp iyice ciğerlerini dinledi. Benim korkum acaba ciğerlerden gelen bir öksürükmü acaba bronşit tarzı bişey olabilirmiydi. Neyseki doktorumuz bu ara mevsim değişimi nedeniyle özellikle etrafta salgın olduğunu belirterek şükür ciğerlerde bişey yok dedi bir soğuk algınlığı olduğunu söyledi. Yalnızca boğazda bu durumun gıcık yaptığını balgam nedeniyle de öksürdüğüni söyledi. Biraz içime su serpildi neyseki. Sonra şu aşama da antibiyotik ben olsam kullanmam dedi ve bir balgam söktürücü ile soğuk algınlığı giderici şurup verdi zaten evde nefes açıcı burun damlamız ve spreyimiz vardı onları kullanabilirsin dedi. Çarşamba tekrar kontrolü var bakalım umarım kötü bir gelişme olmaz o zamana kadar umarım bronşit felan olmaz. Doktora sorup Elif'in dediği şu ilaç konulan buhar makinalarından almayı düşünüyorum kimiside önermiyor vallaha aklım karıştı bi sorcam kontrolde.

Birde şu varki doktora gene sordum. Tarkan'da biraz terleme olayı var. Özellikle uyurken sürekli başındayım terini siliyorum. Doktora tekrar sordum bu terleme olayını evet ter soğuk algınlığı için bir etkendir ama başlı başına bir neden değildir dedi. Sebebine gelecek olursak kan değerlerinin düşük olması bi etkendir dedi. Ama %70 sebep genetiktir. Bunu bize başka bir doktor daha demiştiki eşim eşimin annesi babası çok terleyen insanlar ben mesela öyle değilim onlar yaz kış sürekli terlerler ki doktor eşime bakıp yani terlemesi genetik gördüğüm kadar dedi. Ki kan değerlerine baktırdığımızda Tarkan'ın değerleri normaldi bir ay önce boğaz ilihabı olunca baktırmıştık. Doktora bunuda söyledim yani çokta bu anlamda bebişi yıpratmayalım dedi anlattıklarına ve gördüğüme göre biraz genetik sebeplerden dolayı terleme olayı oluyor dedi. Sonra kilosuna baktı 9 kilo boyuda 74 cm olmuş değerleri oldukça iyi maşallah dedi. Böylece konuştuk randevulaştık çarşamba için çıktık.

Sonra ne mi yaptık şöyleki. Cumartesi ben telefonumu yolda düşürmüşüm eve dönerken. Eve gittim bakıyorum yok işte bıraktım galiba dedim çok unutkanım ya bu aralar bide Tarkan'ın hastalık sıkıntısı ama hayal meyal dönerken saate çıkarıp baktığımı hatırlıyorum galiba çantaya koyarken o arada düşürmüşüm. Neyse sağolsun birileri bulmuş bakmışlar ekranda bir çocuk resmi sonra numaralara bakarken eşimin telefonunu aramışlar sonra tabi İskender'de geldi Sibel telefonunu düşürmüşün boşuna arama dedi. Carfour'da randevulaşmışlar saat 4 te kontrolden sonra oraya gittik bi müddet sonra aradılar bizde burdayız diye çok tatlı bir bayan elinde telefonum baktım bize doğru yürüyor. Gerçekten o kadar tatlı biriydiki sağolsun. Tanıştık onlarında misafirleri varmış İstanbul'dan onları gezdirirken yanlış bi yola girmişler arabayla sonra zannedersem arabadan yer sormak için iniyorlar bir de bakıyorlar kenarda telefon sonrası malum işte neyseki telefonum çok az bir hasarla elime geçti. Arkasında birkaç çizik olmuş o kadar. Sonra biraz gezdik dükkanları yemek yedik ve babanne ve dedenin Tarkan'ı özledik getirin demesiyle de geri döndük. İşte böyle bir hafta sonu geçirdik.
Bakalım şimdilik tedaviye devam havalarda bi tuhaf güneşli ama keskin soğuk bir rüzgar var insan şaşırıyor sonbahara hastalıkla başladık kışın halimiz nice olur artık düşünemiyorum.

6 yorum:

ikiz Bebek dedi ki...

geçmiş olsun.
ben o buharlı cihazdan almıştım,bebeişlerim aynı anda hastalanmışlardı.Oldukça iyi geldi.

ELİF dedi ki...

Ne iyi insanlarmış,şanslıymışsın.Cumartesi bende götürdüm rüyayı doktora burnu akıyordu ve ishali için.Mevsim değişimlerinde normal dedi burun akıntısı,ateşi çıkmadığı sürece korkma dedi.Bu arada sen ne giyiyorsan Tarkana da o kadar kalınlıkta giydir bence.öpüyorum ikinizide.

yeşim dedi ki...

canım benim çok geçmiş olsun Tarkancığıma. Cep tel.nun bulunmasına da sevindim, tekrar numaraları toparlamak bile bir iş sonuçta.

yenianne dedi ki...

Çok geçmiş olsun öncelikle.
Buhar makinası için bizim doktorumuz hergün 10 dk.çalıştırabilirsiniz fazlası zararlı olabilir demişti.Birde şu terleme meselesi bizde de var.Daha 2 gün önce sorduk doktorumuza,belirtisi terleme olan hastalıkların(kanda demir eksikliği vs.)başka belirtileride olurmuş eğer yoksa genetikmiş.Ayrıca erkek bebeklerin özellikle başları çok daha fazla terlermiş.

nilo dedi ki...

Geçmiş olsun, inşallah çarşambaya kadar toparlar ve iyi haberler alısın, verirsin bize de;)

Oya dedi ki...

Sibel geçmiş olsun canım. O burun akıntısı bizdede var. Ateş, iştahsızlık, öksürük olmadığı için henüz dr götürmedim. Mevsimsel diye düşünüyorum.
Cep telefonunda bulunması negüzel, demek hala iyi insanlar var...