24 Kasım 2011 Perşembe

Tuvalet Eğitimi 1-2-3-4-5-6-7...Daha Uzatacaktımda Kısaca Hepsi Birgünde Olup Bitince Şaşırdım


Şu an yazacaklarımı bundan 4-5 yıl önce biri otursa bana anlatsa veya yazsa yav bu kadının başka işi yokmu yada yaşlanıyor kadıncağız derdim.

Şimdi oturmuş noktasına virgülüne sabrına sevincine varana kadar bu çiş kaka ve bez üçlemesini bu üçlemeden bezin nasıl ayrıldığını anlatırken buluyorum.

Kesin yaşlanıyorum halbuki daha geçenlerde yeni tanıştığımız bir müşterimizin olsa olsa en fazla 25 yaşındasın oooo birde çocuğunuz mu var inanmam sözleriyle ağzım kulaklarımda geziyordum şimdi bu yazdıklarımı okusa ilk yazdığım çümleyi kesin düşünür.

Amaaan...

Nerde kalmıştım ha. Bu işi nasıl başardım onu anlatacaktım.Şimdi heveslendim kimseyi takamıycam.

Aslında hem çooooooooook uzun hemde çok kısa oldu bu iş şaşdım kaldım. Niye mi?

Yaklaşık 6 aydır uğraşıyorum bu bez bıraktırmayla. Dökmediğim diller kalmadı belki de çocuk bu yüzden dillendi artık konuşayımda anneme diyeyim ki :

"Bak anne herşeyin bir vakti zamanı vardır zorlama, zorlama yaa tamam azıcık daha idare et bende bırakacağım her çocuk gibi bende birgün artık bez bağlamadan tuvaletimi yapacağım."
(Gerçi tabiki bu kadar uzun meşakkatli cümle kullanamıyor ama herhalde içinden geçirmiştir diye düşünüyorum.)

Ne diyordum 6 aydır her altına bez bağlamadan yaptığım denemelerim ya pantoluna yada ortalığa çiş yapmasıyla sonuçlanıp ve her seferinde benim galiba bu çocuk 4, 5 yaşından aşağı bu mevzuyu halledemeyecek diye düşünmem iyice kuvvetle muhtemel bir hale dönüşmüştü ki geçen pazar bilmem kaçıncı kez olan ve bitmek bilmeyen denemelerimden birini daha yapayım düşüncesiyle Tarkan'ı aldım karşıma:

"Oğlum canım oğlum balım oğlum bak artık sen büyüdün kocaman adam oldun herşeyini kendin yapıyorsun ve çokda güzel yapıyorsun ama tek bir şey kaldı artık altına bez bağlamayalım olurmu. Bak hem bez seni rahatsız ediyor sıkıyor çıkaralım olurmu artık sen çişin gelince haber ver sakın altına yapma klozete yapalım olurmu annecim."

Gelen yanıt kafasını sallayarak:

Tamam'dı.

Çocuk konuşmadan mı etkilendi nedir ogün ve sonraki gün tek kazayla atlattık ve ta ta tatam artık biz gece yatarken hariç beze veda ettik.

Ohh be..

Şimdi siz diyceksiniz ki ee gece yatarken bağlıyorsun evet ama şöyle bir iki hafta tam olarak bu duruma iyice bir adapte olsun istiyorum zorlamıycam sonra gece mevzusunada el atacağım zira bir iki hafta bunun için güç toplamam gerek..

Bir bloger yazmıştı ikinci çocuğu olunca

Hiç zorlamıycam ne kendimi ne bebişi biliyorumki oda bir gün kendi kendine gaz çıkarabilecek, oda birgün agular yapacak, oda bir gün diş çıkaracak oda birgün emekliyecek yürüyecek altına bez bağlamadan tuvaletini yapacak. Bunların hepsi olacak biliyorum çünkü ilkinden tecrübeliyim. Ondaki gereksiz üzüntülerimi bunda yaşamıyacağım çünkü bileceğim ki hepsi bir gün oluverecek.

Evet şimdide ben yukarıdaki yazıyı kendime uyarlıyarak birkaç detayı artık kafama takmıyacağım çünkü bu kadar şey bu güne kadar gerçekleşmişse biliyorum ki diyerleri de olacak.

Tarkan konuşmasını çok değil birkaç ay sonra daha da ilerletmiş olacak, şimdilik %80 tamamlanmış olan tuvalet sorunsalı %100 tamamlanacak, ve biliyorum ki Tarkan o emziği eninde sonunda bırakacak..
(Gerçi genetik denen mevzu emzik olayına yansırsa annesi 5 babası 6 yaşında emzik bırakmış çocuk kaç yaşında emziği bırakır onu da bilen varsa beri gelsin...)

6 yorum:

Tibetin annesi dedi ki...

Demek ki bu bücürlerle oturup adam gibi konuşmak gerekiyor Sibel. Ben de ne zaman Tibet'i karşıma alıp konuştuysam hallolmuştur sorun. Gerçi işine gelmediği zamanlarda "annneeee, duymuyorum seniii!" diyor ama olsun! di mi yani, o kadar da olsun :P

tarkanın annesi dedi ki...

Sibelcim bu yavruların hepsi aslında güzel ve tatlı konuşmadan anlıyorlar ama ah işte biz büyüklerde biraz sabırlı olsak iş hallolacak ama.

Adsız dedi ki...

ay

neselihaller dedi ki...

ben de benim oğlan askere bile totosunda bezle gidecek herhalde derken 1 gün içinde bırakıvermişti bezi...demek ki dedim bu sıpaların kendi biyolojik saatleri var, zamanı gelince yapıyorlar her ne lazımsa...sevgiler

seda dedi ki...

sibel'ciğim çokk sevindim..ben de uyurken gencer'e bez bağlıyorum..henüz geceleri bezsiz yatırmak için ne kendim ne de gencer'i hazır görmüyorum..inşallah onuda en kısa sürede hallederler..yavu kuşun demek güzel güzel konuşuyor..bir de derler ki emen çocuk geç konuşur,bezi halletti ya tarkan emziğide bırakır inşallah..maşallah yakışıklıya..

Adsız dedi ki...

Hmm is аnyοne elѕe experiеncіng рrοblems wіth thе images on thіs blog loaԁing?
I'm trying to figure out if its a problem on my end or if it's the blоg.
Any feed-bacκ wοuld be gгeatly аpprecіаtеԁ.


My web page ... chatroulette