3 Ekim 2009 Cumartesi

Tarkan Neler Yapıyor????

Tarkan yavaş yavaş daha iyiye gitmeye başladı. Biraz daha bi balgam olayımız var tamamen atamadık. Doktor olsun dedi geçer bişeyi yok ama genede ufaktan bi kurt içimi kemirip duruyor film felanmı çektirsem diye. Sonra da doktorun dedikleri aklıma geliyor evham yapıyorsunuz ciğerlerinde bişey yok boğazdan geliyor hırıltısı geçicek.Umarım önümüzdeki hafta geçer.

Neyse baktım herkes yazıyor ben pek yazmamışım kusur kalmıyım dedim. Bakalım Tarkan 9 ayını biraz geçe neler neler yapabiliyormuş:

  • Emekleme safhası son gaz ilerlemeye devam ediyor. Nere gitsem peşimde 1 sn duru durağı yok. Mutfağa su içmeye gidiyorum bi bakıyorum kapı arasından bana gülüyor. Yatak odasına salona v.s bişeye bakmaya gidiyorum peşim sıra hemen herşeyi bırakıp başlıyor pıtı pıtı gelmeye.


  • Artık koltuktan yavaş yavaş kontrollü inebiliyor. Ama bazen abartıyor oyun sanıyor habire beni koyun koltuğa ben ineyim diye bi kuduruyor sormayın gitsin koymayıncada ayaklarını yere vura vura elini koltuğa göstere göstere ağlıyor.


  • Artık yerdeyken biryerlere tutunarak doğrulabiliyor biraz biraz da sıralamalara başladı.


  • Yatırdığımda üzerindeki battaniye ve örtüsünü yüzüne doğru kapatıp sonra açıyor bende ceee ceee dedikçe ne gülüyor ne gülüyor sormayın.


  • Üzerini değiştirirken kollarını kaldırıyor.


  • Yalnız biraz inat dediğim dedik bi çocuk. İstediği yapılmasın ne debeleniyor, kucağına alıyosun ayaklar sallanarak ne yalandan ağlamalar işim zor.


  • Artık altını değiştirmelerimiz abartmıyım 15 dk buluyor. Benim elde bez, beyimiz sırtı yere gelmesin hemen fırrr diye dönüyor oğlum yapma etme nolur fayda yok ben çeviriyorum o dönüyor ben altına zor bela bezini koyuyorum o dönüyor bazen arkadan öne doğru bağlıyorum. Bu arada ne oyuncaklar veriyorum eline oyalansın hemen bağlıyayım diye ama nafile.


  • İki bacağımızı açıp top oynuyoruz. Babası topu ona yuvarlıyorum o babasına, çok seviniyor yaptıkça ne mutlu oluyor.


  • Taze fasulye,dolmalar, brokoli,bamya, etli yemekler,yoğurt, her türlü çorba,ıspanak, tavuk favorimiz. Balığı pek sevmiyor ama balık çorbasını içiyor. Meyveleride bazen yiyor bazen yemiyor el yapımı meyve sularını (şekersiz) meyve kompostolarını nerdeyse ağzını hiç biberondan çekmeksizin bitiriyor.Maşallah


  • Müzik duymasın yada hadi annecim alkış yap demeye görün hemen elleriyle alkış yapıp vücüdunu bir sağa bir sola döndürmeye başlıyor.Birde mutlu oluyor.


  • Herkese gülümsüyor ve yeni birilerini görünce kucaklarına gitmeye çalışıyor. Özellikle tezgahtar kızlar ve kontrollerini yaptırdığımız hastanedeki danışmada olan kızlara resmen hopluyor kucaklarına ama büyüdükçe bu huyundan vazgeçirmek gerekli yoksa her çağırana giderse halimiz yaman.


  • Gece uykuları bazen çok güzel düzenli ama özellikle hastalık dönemleri ve takip eden 1,2 hafta içinde bozuluyor, düzeni tekrar oturtmaya çalışınca bazen zorlanıyorum açıkcası. Son aylarda çok hasta olması sürekli düzeninin bozulmasına neden oldu. Umarım artık daha az hastalanır.


  • Bisiklete binebiliyor ama tabiki arkadan destek muhakkak biri tutuyor. Elleriyle direksiyonu tutuyor ve hareket ettikçe bırrrrrr bırrrrr araba sesi çıkarıyor resmen, nerden biliyor bunu onu inanın anlamış değilim.


  • Artık hayır denilince bazen yaptığı şey neyse onu bırakıyor ama bazende inadına yapıyor.


  • Artık güzelce emdikten sonra damaklarıyla ısırmaya başlıyor ve ben hayır dedikçe suratıma bakıp gülüyor.


  • Mutfakta çekmeceler açılıp kapatılmaya başlandı ama daha içine erişemiyor dün bulaşık makinasını boşaltırken sen kenardan bi çarptı makinanın köşesine nasıl oraya gitti anlayamadım neyseki bişey olmadı hafif çarptı ama çok dikkat etmem lazım bir kez daha anladım.


  • Banyo delisi su aksın üstünden o köpük köpük yıkansın çok seviyor.


  • Damaklar son sürat hala kaşınmaya devam ediyor ne geçerse eline ilk adres olarak ağza gitmeye çalışırken yolda durduruyoruz.


  • Elektrik kablolarıda farkedilmeye başlandı, saklandı artık hepsi yada üzerlerine bişeyler örtülüyor.


  • Beni resmen öpüyor ağzını açıp yanaklarıma bi yapışıyor bazende kulaklarımdan öyle güçlü çekiyor ki kendine bıraktırmak imkansız.


  • Arabaya binince illa ayakta durup etrafa bakmak istiyor.


  • En önemlisi de yavrum artık büyüyor ve her geçen gün bizi daha da çok şaşırtıyor.


4 yorum:

Ece Nur'un Annesi "Mine" dedi ki...

oooo ... daha dur sen , neler goreceksın neler.Meme uçların dişlerden delik deşik olacak,artık emzirmeyeceğim yeter dıyeceksın,emerken uyuyacak sıpa,vazgeçeceksin.heryeri dagıtacak, ev-evlikten cıkacak,sen-senlikten cıkacaksın,işler çığırından çıkacak,psikolojik desteğe kadar gidecek işler vs... =)
ama sonunda sen, aman iyileşsin de yeter diyeceksin, ee naparsın ANA yüreği =)

Ozguranne dedi ki...

Çok güzel. Maşallah Tarkan'a. Bisiklet kısmı ve yemek türleri hariç aşağı yukarı bizim kız da aynı aşamada. Tutunarak ayağa kalma, sıralama denemeleri, koltuktan inme filan derken bir bakıyorsun kocaman olmuşlar:)

Daha neler göreceğiz..
Bir an önce iyileşsin kuzu,geçmiş olsun çok.
sevgiler.

Sibelbek dedi ki...

Geçmiş olsun canım. Doktorun dediği doğru, hiç evham yapma. Bizim doktor da çok azarlardı bizi, şimdi bir görsen, yumurta kapıya dayanmadan aramıyoruz bile :P

Gelişimini takip etmek ne kadar keyifli değil mi? :)

Maşallah Tarkan'ıma... Bir görsem, öpe koklaya, bitiremicem :)))

Adsız dedi ki...

My brotheг гeсommenԁed I might like
this webѕitе. Hе waѕ tоtаlly right.
Thіs put up actuallу made mу ԁay.
You cаn not believe ѕimply how ѕo muсh tіmе
І had ѕρent for thіs infο! Thаnkѕ!


My webѕite: chatroulette