13 Haziran 2009 Cumartesi

Artık Bayan Şoförlerde Hönküleşti.....

Lisedeyken bazı kaba saba çocuklar vardı hep sinir ederlerdi bizi, biraz serseri biraz sallamasyon yani anlıycanız tam hödük (afedersiniz ama) arkadaşlar vardı. Bizde bir grup arkadaş hepsinin adına hönkü derdik. Hönkü aşağı Hönkü yukarı. Yani işte tam bu tabire uyan bayan şöforlerden biriyle karşılaşmış dün eşimin kardeşi. Ne mi yapmış anlatayımda dinleyin?

Bursa'yı belki bilenler vardır burada merkezde Zafer Plaza diye bir alışveriş merkezi var.Tam orada çok güzel yayalar sağlıklı karşıya geçsinler diye trafik ışıkları var.Buraya kadar herşey çok güzel. Ama bizim insanımıza trafik ışığı neki düzleyip gider.İşte görümcemde yeşil yanmış karşıya geçerken ordan kullanıcısı bayan olan bir hönkü kıza nasıl çarpmışsa yavrum ta diğer kaldırıma fırlıyor nerdeyse. Sibel nasıl çarptı nasıl çıktı ben şaşırdım diyor olayı anlatırken. Kafamı çarpmaktan korktum diyor yoksa kesin bişey olurdu. Ve diyor görebildiğim sadece bir bayan ve arabanın içinde camdan sarkan bir çocuktu.Hiç durmadan bastı gaza gittiler diyor. Ben o can havliyle plakayı bile alamadım hiç durmadı bile diyor. Kızın sol bacağı diz kapağına kadar morarmış. Aksayarak geziyor. Neyse hastaneye karakola gitmişler ama ne fayda elde plaka bile yok.

Ha karakola gitsen nolcakki. Yani tabiki genellemiyorum ama sağolsun bir tarafına birşey olmamışsa polis arkadaşların çoğu şükret değip sırtını sıvazlayıp seni göndermekle yetiniyorlar. Öylede olmuş zaten. Nerdenmi biliyorum.Geçen seneden. Geçen sene Ocak ayında evime hırsız girdi. Zaten şok bir vaziyette polisi aradık. İki polis aaaabimiz geldiler sağolsunlar. Sorular soruldu bir tanesi Erzurumlu zaten şive gırla gidiyor,(Yanlış anlaşılmasın bende Erzincanlı'yım ama sonuçta o toplum hizmeti yapan bir görevli daha güzel ve polise yakışır tarzda konuşmalı bence) Bu abimiz bana ne diyor biliyormusunuz 'ya benimde geçenlerde ayakkabılarım çalındı şükrediyorumki içinde neyseki ben yoktum.'Muhaha muhaha her ikisi birden ama. Benim yüzümdeki şaşkın aval aval bakan ya bunlarda kim bakışını tahmin edersiniz artık. Adamlar incelemeye geldiler bizim hırsızlık olayını sonra benim soyumu, eşimin soyunu nereli olduğumuza geçti muhabbet. Videomuz çalınmıştı bir tek bana en sonunda şükredinki videoyu çalmışlar sadece deyip gittiler.Çok ucuz sanki bedava bişeymiş gibi. Zaten o gün bugündür de ne arayan ne soran umurlarına bile gelmemiştir belki de.

Yani anlayacağınız karmakarış bir düzen Bu ülkedeki düzen. Ne zaman şöyele herşeyi kuralına göre yapan bir ülke olacağız bilemiyorum. O her fırsatta birçok şeyini yeryer eleştirdiğimiz Avrupaya bi gidinde bakın. Allah'ım o yollar, o trafik, o bahçeler, o evler, o insanlar nekadar düzenli ne kadar hoş. İşte demem o ki bizde bu hönküler (hele de bayanlarda bu işe dahil olmuşken) olduğu müddetçe biz daha yerimizde çoooooook sayarız.

Bizi Avrupa ne yapsın.............

1 yorum:

Primarima dedi ki...

Hönkü:)sanırım bundan sonra bende kullanabılırım bu sözu...