2 Haziran 2009 Salı

Mükemmelleştiremediklerinizden miyim Acaba????



Ben mükemmel anne değilim.

Biliyorum senin bazen kıyafetine dökülen damlalara aldırış etmeden öylece bırakıyorum.

Çoğu zaman kıyafet uyumum da yok üstün Şişhane altın Tophane biçimende gezdiriyorum. Nadiren ütüsüz bile giyindirebiliyorum seni.

Dakkada bir elini kolunu silen oranı buranı dezenfekte eden bir annende yok.

Gün boyu sana türlü türlü oyunlar oynatababilen saatlerce birlikte olabileceğin bir annen yok malesef.
Bazen tırnaklarını bir iki gün gecikmeli kesiyorum.
Hafta içi seni pusetine atıp parklarda bahçelerde gezdiremiyorum.
Seninle alışverişe çıkamıyorum şöyle gündüz gözüyle üzerine koyarak oluyormu olmuyormu kıyafetler bakamıyorum. Hep genelde göz kararı. Çoğu büyük yada küçük geliyor tabi.
Çok detaylı çorbalar yapamıyorum. Pratik bir iki şeyi anca yapabiliyorum. Yoğurdunu bile ben mayalayamadım babannen yaptı. Ben sadece köy sütü almaya çalışıyorum o kadar.
Hep senin yanında olmamı istiyorsun. Ama ben bazen seni korunaklı olsun diye yere birşeyler serip bırakıyorum. Sense hep yanı başında olmamı seni kucağıma almamı istiyorsun. Mızırdanıyorsun beni al kucağına diye.
Belki sana her güzel şeyinde çok hoş detaylı toplantılar partiler veremiycem belki çekirdek aile şeklinde geçecek birçok güzel günün.
Doğduğunda birçok süsünü satın almadım. Eğik büyük uydurmasyon bazı şeyler yapmaya çalıştım kendimce. Hazır olanların o muntazamlığının yanında benimkiler biraz sönüktü.
Bazen birşeyler anlatmaya çalışıyorsun suratıma baka baka gülüyon arada sıra sonra tekrar devam ediyon mızıklanıyon ama ben anlayamıyorum anlasana yav diye tekrar tekrar ediyosun ben gene anlayamıyorum.
Evet böyle uzayıp giden bir sürü dünyalar kadar şey var eksik yaptığım. Ben belki mükemmel anne değilim biliyorum...
Ama şunları da biliyorum ki;
Üzerini her kirletişinde değiştiremiyorum çünkü üzerini değiştirince ağlamaya başlıyorsun gözyaşlarına kıyamam ben o yüzden boşver diyorum onu inciteceğime öyle kalsın ne çıkar.
Kıyafetlerinin bazılarının üstleri çok güzel olurken pantolon kısımlarının lastikleri yada kemerleri küçük olabiliyor. Tatlı karnını belini sıkabiliyorlar. O yüzden bende daha bol senin belini sıkmayacak başka birşey giydirebiliyorum. Yeterki karnın acımasın. Uyumu sallıyorum gitsin.
Evet dezenfektan delisi biri değilim belki ama gerektiğince elini yüzünü yıkıyorum, doktorunun da dediği gibi birazda ortama bağışıklık kazanmalı vücudun yoksa en ufak birşeyde bağışıklığın yerle bir olur. Birde ne kadar korursan koru gözüne çöp batar oyüzden kararınca en iyisi.
Seninle dakikalarca vakit geçirmeyi gezmelere parklara alışverişlere gitmeyi, uzun uzun detaylı mamalar yapmayı,herşeyini zamanında yapabilmeyi bir iki gün geciktirmemeyi inan ben senden çok daha fazla istiyorum. Ama senin geleceğin için babana aile bütçesine katkıda bulunabilmek için yani gene senin için çalışıyorum.Çünkü aksi türlü baban çok zorlanırdı bitanem.
Evet her daim yanı başında olamıyorum ama kendi başına da birşeyleri aşman gerektiğine inanıyorum. Hep kucak hep kucak senin bazı becerilerini köreltecektir bunu biliyorum. Kendi çabalarınla birşeyler yapmaya çalışmana izin vermem gerekli. O yüzden seni ara ara yalnız bırakıp uzaktan uzaktan izliyorum. Gene de seni boşladığımı sanma ben gözümün bir ucuyla dahi olsa seni takip ediyorum.
Hem dışarıda hem evde çalışan biri olarak mümkün olduğunca pratik şeyler yapmaya çalışıyorum evet ama sırf sana daha fazla vakit ayırayım diye. Birçok şeyi seninle birlikte idare etmem gerekiyor çünkü o evin annesi benim. O yüzden inan büyük bir mücadele veriyorum yetişmeye çalışıyorum herşeye ama bu seni asla yalnız bırakmak istemek gibi birşey değil. Sadece baban olmadığı zamanlarda birşekilde herşeyi idare etmeye çalışmak.
Evet her mızırdandığında almıyorum kucağıma çünkü o zaman çok kucakçı oluyorsun hiç kucaktan indirmeyin beni diyorsun ama bitanem birazcıkta kendin çabalamalısın.Örneğin yerde dönmeye çalışarak tam dönmeyi öğreneceksin, kollarının üzerinde durarak emeklemeye çabalıyacaksın yoksa bu işler olmaz. Sırf bazen bu yüzden seni kucağıma almadan bu hareketleri yaptırtmaya çalışıyorum tabiki yan destekcin benim.
Bütün kapı, sepet, oda, çikolata süslerini ben yaptım hazır almadım doğru belki bazı yamuklukları da oldu oda doğru ama inan bana ben onları o kadar büyük bir zevkle hepsinin içine sevgimi yumak yumak katarak hepsini okşayıp bunlar benim bebeğimin annecim senin için hazırlıyorum diye diye öpe öpe hazırladım. Hangi hazır malzeme bu sevgiyi içinde barındırabilir ki... O yüzdendirki her gören hayret etti bunları senmi yaptın bize de öğretsene diye. Oysaki sadece sevgi vardı onlarda başka hiç bişey yoktuki.

Annecim evet belki ben çok mükemmel bir anne değilim herşeyi yarım yamalak yapan, herşeye birşekilde yetişmeye çalışan biriyim. Ama sana sevgim varya işte sana olan sevgime söz söyletmem. Seni gözbebeğimden kendimden bile ne denli sakındığıma söz söyletmem. Beni tüm olumsuz eksikliklerim için affettiğini de biliyorum çünkü bana öyle bir sarılışın varki anlatamam. Aynı büyük çocuklar gibi boynuma sarılıp yüzüme koyuşun yanaklarını yüzüme bakıp gülümseyişin... Oyüzden biliyorumki mükemmel anne değilim ama sen ne kadar sevildiğinin ve senin için tüm yapmaya çalıştıklarımın farkında olan çok güzel bir çocuksun.
Allah'a binlerce hamdolsun senin annen olduğum için....

1 yorum:

Deniz dedi ki...

Merhaba ben geldim bloguna: )

Ben de senin gibi mükemmeleştiremediklerinizden bir anneyim. Ben de kuzucuğumun üstüne bir şey dökülür dökülmez değiştirmiyorum, hatta zorla yediği meyveyi üzerine damlata damlata yemesini seyrediyorum, yeter ki yesin diyerek...
Akşam eve koştuğumda bütün günün acısını çıkartmak için oyunlar sıralıyorum arka arkaya...
Ben de sürekli kucakta durmasın, biraz hareket etmeyi öğrensin diyerek onu oturtarak oyalamaya çalışıyorum.
Öyle afilli Ebru Şallı mama tarifleri yapamıyorum, ya da birkaç kaşık daha fazla yesin diye kilitlenmiş dudakları zorlayamıyorum.
Ama sevmekse (bu hepimiz için geçerlİ) başka kim kuzucuklarımızı bu kadar çok sevebilir ki?